symetra symetra
Publikované v kategóriiTipy a triky

CRM v Odoo prináša veľa výhod a vyniká v komplexnosti

Žiadna firma si dnes nemôže dovoliť podceniť udržiavanie vzťahov so zákazníkmi – či už existujúcimi alebo potenciálne novými. Pre komplexné riadenie tohto procesu dnes existuje mnoho CRM programov. Základná funkcionalita rôznych CRM produktov na trhu je podobná, kľúčový rozdiel sa skrýva v kvalite prepojenia na ostatné systémy, databázy a programy, ktoré sa pri riadení firmy používajú.

Čo je to CRM?

CRM je skratka pre Customer Relationship Management, jednoducho riadenie vzťahov so zákazníkmi. Správny softvér pomáha riadiť a udržiavať vzťahy medzi firmou a zákazníkmi, či už sa jedná o malý rodinný podnik alebo korporáciu s veľkým obchodným tímom.

CRM je kombinácia procesov, pravidiel a spôsobov, akými sa firma riadi pri komunikácii so svojimi zákazníkmi. Dobré CRM okrem kvalitnej databázy a zberu dát o zákazníkoch zo všetkých komunikačných kanálov využíva aj pravidlá a systémy z predaja, marketingu a zákazníckej podpory.

Výhody používania CRM

Pomocou CRM firma dokáže lepšie uspokojovať potreby svojich klientov. Čím lepšie firma pozná svojich zákazníkov, tým efektívnejšie s nimi komunikuje, a tým lepšie služby a produkty dokáže poskytovať.

manažérka používa odoo CRM, aby jej komunikácia s klientom bol a efektívnejšia
Vďaka údajom združeným v CRM dokážu firmy efektívne a cielene komunikovať so svojimi zákazníkmi.

 

Medzi hlavné výhody používania CRM patrí aj zvýšená schopnosť zacieliť na ziskových zákazníkov, vyššia efektivita obchodného tímu, zlepšenie cenovej politiky, úprava produktov a služieb, vyššia spokojnosť zákazníkov a lepšia popredajná podpora a zhromaždenie informácií o všetkých zákazníkoch a komunikačných kanáloch na jednom mieste. Zároveň tieto nástroje umožňujú aj vyhodnocovať dáta, napríklad o získaných a stratených obchodných príležitostiach či ziskovosti nových obchodných stratégií.

CRM v Odoo

Open source riešenie Odoo CRM ponúka intuitívne moderné rozhranie, s ktorým sa dá pracovať aj cez mobilnú aplikáciu. Vďaka automatickému vytváraniu obchodných príležitostí z emailov a iných kanálov redukuje manuálne zadávanie údajov na minimum. Proces manuálneho vytvorenia príležitosti sa počíta na sekundy.

Odoo CRM umožňuje automaticky priraďovať príležitosti správnym obchodným tímom/zástupcom, organizovanie aktivít, plánovať ďalšie kroky a posielať notifikácie. Synchronizácia s externými kalendármi je samozrejmosťou. Prepojenie s aplikáciou Odoo Kontakty zaistí, že všetci členovia tímu pracujú vždy s najaktuálnejšími informáciami o zákazníkoch.

Keďže CRM aplikácia nepracuje izolovane, ale je prepojená na databázu komplexného Odoo ERP riešenia, obchodný tím dokáže okamžite vytvárať cenové ponuky, overiť dostupnosť tovaru na sklade a zarezervovať ho, prípadne pomocou pravidiel dopĺňania vytvoriť dopyt u dodávateľov či v rámci firmy zadať výrobnú objednávku. Samozrejmosťou je vyhodnocovanie údajov v mnohých prehľadných grafoch.

Najnovšia verzia Odoo sa dokáže napojiť na email, sms, telefón, sociálne siete a dokonca aj WhatsApp, takže sa so zákazníkmi dá spojiť priamo z Odoo rozhrania prakticky akýmkoľvek spôsobom – a o všetkých akciách zostáva prehľad na jednom mieste.

Kvalitný tréning

Ako každý nástroj, aj CRM si vyžaduje zaškolenie. Kvalitný CRM systém je robustný a zároveň intuitívny, aby sa tréning zamestnancov nemusel zameriavať čisto na technické záležitosti, ale aj na psychológiu obchodu a budovanie vzťahov so zákazníkmi.

Pri výbere toho správneho CRM systému je preto dôležité rozmýšľať do budúcnosti. Odoo nie je len CRM, ale komplexné a cenovo výhodné riešenie pre riadenie celého podniku. Pridávanie ďalších modulov (Výroba, Sklad, Predaj, Nákup, Personalistika, Projekty, atď.) je otázka pár minút. A samozrejme, sú dokonale prepojené a navzájom spolupracujú.

 


Martin Bačo

Martin Bačo

CEO

V roku 2011 som založil herné štúdio, ktoré narástlo do softvérovej spoločnosti s vyše 30 zamestnancami. Riadil som desiatky projektov od webových aplikácií, až po digitalizácie podnikov rôznych veľkostí. Pred pár rokmi som objavil odoo. Odvtedy pred zákazkovým vývojom softvéru preferujem nasadzovanie tohto jedinečného open source produktu.


Ďalšie články

Čo sme si odniesli z Odoo Experience 2024

Eventy 11.10.2024

Čo sme si odniesli z Odoo Experience 2024

Na Odoo Experience každoročne sledujeme uvedenie novej verzie systému, snažíme sa odhaliť trendy pre najbližšie obdobie a upevňujeme partnerstvá v rámci Odoo komunity. Prečítajte si o našich skúsenostiach z roku 2024.

Efektívne riadenie skladu a význam ERP systémov

Tipy a triky 30.8.2024

Efektívne riadenie skladu a význam ERP systémov

Zhrnuli sme pre Vás základné princípy efektívneho riadenia skladov, ktoré majú zásadný vplyv na viaceré procesy vo firme. V článku sa tiež dočítate, ako vám v tom môže pomôcť digitalizácia.

Späť na blog