symetra symetra
SENSONEO j. s. a.

Migrácia Odoo z verzie 14 na 17 pre Sensoneo

Spoločnosť Sensoneo prešla od svojho založenia v roku 2017 inšpiratívnou cestou. Zo startupu vznikol globálny líder v oblasti inteligentných odpadových riešení. Na začiatku podnikania bolo cieľom pomáhať mestám a firmám vyrovnať sa s najväčšími výzvami odpadového hospodárstva – nedostatočnou efektívnosťou a transparentnosťou.

Od monitorovania stavu naplnenosti odpadu sa portfólio služieb postupne zdokonaľovalo a rozširovalo na plánovanie trás, nakladanie s odpadom vo fabrikách až po systémy spätného odberu a integráciu schém vrátenia záloh.

Dnes okrem spomínaných služieb spoločnosť realizuje výskum a vývoj. Do jej ponuky patrí aj hardvér, softvér a poradenské služby. Vďaka tomu môže zákazníkom poskytovať komplexné end-to-end riešenia.

Stav projektu na začiatku

Keďže sa jednalo o systém, ktorý bol v prevádzke, obsahoval veľké množstvo dát aj užívateľov a my sme neboli pôvodný implementátor, museli sme vykonať dôkladný audit. Odoo sme pre Sensoneo analyzovali z hľadiska dát, custom úprav, konfigurácie systému a užívateľských zvykov pri práci so systémom.

Najdôležitejšie zistenie z auditu bolo, že v systéme bolo veľké množstvo custom úprav a 3rd party modulov, ktoré upravovali štandardnú funkcionalitu Odoo. Pri prezentovaní výstupov auditu sme navrhli nové procesy, ktoré bolo vhodné aplikovať v rámci nového Odoo.

Riešenie

S migráciou systému sme začali podľa dohodnutých krokov v audite. To zahŕňalo čistenie dát, úpravu konfigurácie systému, zmenu pracovného „flow“ pri niektorých procesoch. Odoo 17 funguje v niektorých častiach inak, ako boli zamestnanci klienta zvyknutí z verzie 14.

Ukážka úprav zo systému odoo, fukcionalita subscription pre sensoneo
V aplikácii Subscription (Predplatné) sme pre Odoo 17 vrátili možnosť generovania faktúr v stave Draft, ktoré boli súčasťou systému v staršej verzii a z novej boli odstránené.

 

Kvôli kompatibilite s novou verziou Odoo sme boli nútení upraviť custom moduly, ktoré zasahovali do funkcionality systému. Nemenej dôležité bolo urobiť poriadok v 3rd party moduloch. Po skončení technickej časti sme zaškolili jednotlivých užívateľov systému pre používanie nového Odoo.

Naša spolupráca pokračuje ďalej v pravidelnom servisovaní a dopĺňaní nových funkcionalít. Nasadzovanie účtovného modulu Fin Tax-IT sme spustili, aby spoločnosť mohla účtovať priamo z prostredia Odoo.